I think, therefore I am

"Act passionately, think rationally, be thyself"

I think, therefore I am

"Act passionately, think rationally, be thyself"

I think, therefore I am

Clavicula Nox is a symbol which means process of turning unconsciousness into a consciousness

Take This Walts

يكشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۸، ۰۷:۵۸ ب.ظ

لورکا اون سالای جوونی با سالوادور دالی (نقاش سوررئال اسپانیایی) و لوئیس بونوئل (کارگردان معروف که با فیلم "سگ آندولسی" میشناسیمش) در ارتباط بوده، و تو همون دوران، لورکا و دالی دوستای خیلی صمیمی میشن، به حدی که ی پیوند عاطفی شدیدی بینشون تشکیل میشه. ظاهراً لورکا هموسکشوآل بوده و خیلی دوست داشته با دالی ادامۀ زندگیشو سپری کنه، از طرفی بونوئل که تاب تحمل دوستی نزدیک دالی و لورکا رو نداشته، به هر دری میزده تا دالی رو از لورکا دور کنه. نهایتاً بونوئل، دالی رو با خودش میبره فرانسه و اونجا با همکاری هم همون فیلم مشهور "سگ آندلسی" رو میسازن. با مهاجرت دالی، لورکا احساس تنهایی و افسردگی شدیدی میگیره و بخصوص که پس از انتشار فیلمشون با اون عنوان عجیب رو به رو میشه و برداشت میکنه که منظورشون خودش بوده، چرا که لورکا اصالتاً از منطقه آندلس اسپانیا بوده!

 

نهایتاً لورکا، به پیشنهاد دوستاش، ی چندسالی به آمریکا میره و حاصل این اقامت، انتشار مجموعه شعری با عنوان "شاعری در نیویورک" هست. ازین مجموعه شعر، شعری با عنوان "Little Viennese Waltz" توسط لئونارد کوهن، که از ستایشگران لورکا بوده، به انگلیسی ترجمه و بصورت آهنگی با عنوان "Take this waltz"، منتشر میشه. 

  با هم این آهنگ زیبا رو با صدای جاودانۀ جناب کوهن بشنویم! 

پ.ن: Waltz (والتس یا والس)، نوعی سنتِ رقص دونفره اس که با اجرای موسیقی مخصوص انجام میشه.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی