I think, therefore I am

"Act passionately, think rationally, be thyself"

I think, therefore I am

"Act passionately, think rationally, be thyself"

I think, therefore I am

Clavicula Nox is a symbol which means process of turning unconsciousness into a consciousness

Clavicula Nox

جمعه, ۸ شهریور ۱۳۹۸، ۰۵:۵۱ ب.ظ

Clavicula Nox، ی عبارتِ لاتینه که ترجمۀ تحت اللفظیش میشه "Key of Night"، و بطور کل ی نماد و سمبول اسرارآمیزه که ظاهراً از دو جزء اصلی تشکیل شده؛ دایره و نیزۀ سه شاخه.

هر کدوم از این دو جزء، مفاهیم و تفسیرهای مختلفی دارن، اما اونچیزی که عموماً درموردشون گفته شده اینه که دایره، خودش نماد تمامیت، موجودیت، درک و تفکر، تحرک و تغییرپذیری، روشنایی و همینطور اون سطح از آگاهی که همین الان داریم و ازش استفاده می کنیم. اما هر شاخۀ نیزه، میتونه نشون دهندۀ تولد، زندگی و مرگ، گذشته، حال و آینده باشه، در باورهای فرهنگی مختلف هم نمادی از نپتون (الهۀ یونانی)، شیوا (الهۀ هندوییسم)، و همینطور شیطان و اهریمنه. نیزۀ سه شاخه، همینطور نمادی از فلسفه، روانشناسی، رویاها، احساسات و اون سطح از آگاهی که بصورت ناخودآگاه ازش استفاده می کنیم و شایدم قسمتِ تاریکِ وجود ماست.

ما همیشه با تقابل روشنایی و تاریکی با هم زندگی می کنیم، روشنایی به معنای حقایق و واقعیت های آشکار، و تاریکی به معنای واقعیت های گفته نشده، دست نیافته و مبهم! روشنایی به معنای اندیشه های عادی که در طول روز داریم، و تاریکی به معنای افکار و تجربه های ماورایی! روشنایی به معنای ذهن خودآگاه و تاریکی به معنای ذهن ناخودآگاه! 

پس Clavicula Nox، مفهومش رو میشه اینطور توضیح داد که با تفکر عمیق و ذهنی هوشیار، بتونیم مرزهای آگاهی رو رد کنیم و واقعیت های نهفته، ناگفته و ندیده رو تاجایی که میتونیم پیدا کنیم و درواقع ابعاد جدیدی رو از همه چیز، کشف کنیم؛ همون چیزایی رو تو ناخودآگاه ذهنمون بهشون فک میکنیم، درموردشون رویا می بینیم، ازشون خاطره داریم و بنظرمون ممکنه واقعیت نداشته باشن! (همون چیزیه که ایدۀ ذهنِ هولوتراپیک، در موردش بحث میکنه!).

با این تفاسیر Clavicula Nox، میتونه کلیدی باشه برای عبور از شب (بخش های تاریک و نهفتۀ ذهن) و رسیدن به روشنایی (تجربۀ ابعاد تازه ای از جهانِ پیرامون).

آشنایی منم با این نماد، از طریقِ شنیدنِ آهنگی به همین اسم، از گروه مجبوبِ سمفونیک متالم، یعنی Therion بود. بطور کل این نماد هم خیلی تو طراحی کاورا و تصاویر گروه، استفاده میشه و خود اعضا و حتی طرفدارانش هم از این نماد بصورت زیورآلات و تتو استفاده می کنن!

در ادامه همین آهنگ رو همراه با شعرش میذارم، بشنوین و لذت ببرین!

 Dark horizons come close to me 
and magic will be my key 
I will travel through the gate to be the finder of my fate 

Nox, the night and key 
I will open your old mystery 
Key of night, open up! 
Key of night, open up! 

Deep abysses I sink into 
and behind the light, I go 
My long journey never end, 
but I will receive what I send. 

Nox, the night and key 
I will open your old mystery. 
Key of night, open up! 
Key of night, open up! 
Clavicula nox

دانلود آهنگ

راستی اگه شما هم نظری دارین در مورد این نماد، و یا برداشتی خاصی دارین، خوشحال میشم درمیون بذارین. 

 

نظرات  (۷)

چه قدر جالب. نمی دونستم.

علامت جالبیه و معنی باحالی هم داره.

پاسخ:
خوشحالم مفید بود برات، مرسی از نظرت.
اهنگ و شنیدم یاد قرون وسطا افتادم علامت هم فکر میکنم یه سر قضیه ش به مذهب برمیگرده ،درسته ؟
پاسخ:
آواز چنَت chant و بطور کل اپرا، از ویژگی های اصلی موسیقی دورۀ قرون وسطا بوده و اینجور آوازخوندن رو با عنوان Gregorian chant هم میشناسن، از جملۀ گروه های خوبی که تو این سبک فعالیت میکنن میشه به Era، Gregorian و Enigma اشاره کرد. بهرحال ازونجایی که ی بخش تشکیل دهندۀ علامت، نماد شیطانه و شیطان هم ی جزء ضروری در یک تفکر و اعتقاد مذهبیه، طبیعتاً ممکنه این نماد برداشت های مذهبیِ مختلفی ازش بشه و تو آیین های مختلف، کاربرد داشته باشه! 

به این میگن Self realization

 

 

جالب بود

پاسخ:
سپاس از حضور و نظرتون 

  زیاد دیده بودم این نماد رو 

  اما 

  نمی دونستم معنیش چیه.

 

  سپاس

پاسخ:
سپاس از حضور و نظرت :)

چه خفن!

من اول فک کردم نمادای شیطان پرستین.از دست این رائفی پور که هرچی دایره و مثلث میبینیم بد میگیریم (:

پاسخ:
برای همینه که همیشه گفتن هرچیزی که میشنویم و می بینیم رو باور نکنیم! بریم دنبالش و درموردش بیشتر تحقیق کنیم :)

این شکل نوشتن این «کلید شب» تقریبا غلطه. از لحاظ دستور زبان لاتین. noctis درسته. یعنی clavicula noctis. ولی این مرسومه که گروه‌های رمز آلود انتهای کلمات رو به شکلی جالب تغییر بدن که این جا شده nox. حالا چرا؟

به خاطر اینکه اصطلاح ساخته‌ی ترانه سرای گروه تریون هست. ایشون یه محفل شبه دینی و فلسفی داره به اسم اژدهای قرمز یا همون dragon rouge. در اونجا این اصطلاح ساخته و استفاده شده. که تقریبا اشاره درستی به مفهومش کردید ولی خب باز هم از اون بیشتره. چون هسته‌ی فلسفه‌ی محفل اژدهای قرمز کمی جالبتره. این سمبل هم به نشونه‌ی از اون استفاده شده که فکر میکنم کمی تغییر داده شده‌ی یکی از صور فلکیه

بله من سالهاست تریون گوش میدم و این حرفا

پاسخ:
درود رفیق، سپاس از نظرت، خیلی خوشحال شدم که با ی Therion فنِ حرفه ای آشنا میشم. دمت گرم... 
درسته، همونجور که اشاره کردی، توماس کارلسون، مغز متفکر therion و لیدر dragon rouge خلاقیت و مهارت زیادی در استفاده از این نمادها و ساخت اشعار اسرارآمیز داره که برای درک و پی بردن به مفهومشون، می بایست مطالعات باستانی و عرفانی عمیقی داشته باشیم...
۲۰ تیر ۹۹ ، ۱۰:۳۲ اینجانب هشتگ

سلام.

ممنون برای توضیحات خوبتون و تفسیرهای دوستان، ایده ای شد برای تحقیقات بیشتر..

فکر میکنم در حال حاضر با یک به اصطلاح «راک باز حرفه ای» نسبتا آشنا شدم. ممنون برای موسیقی بینظیر و با اجازه در کانال تلگرامی وبلاگم قرار میدم :)

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی