I think, therefore I am

"Act passionately, think rationally, be thyself"

I think, therefore I am

"Act passionately, think rationally, be thyself"

I think, therefore I am

Clavicula Nox is a symbol which means process of turning unconsciousness into a consciousness

مراحل پنجگانۀ سوگ عاطفی

شنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۸، ۰۶:۱۲ ب.ظ

مدل کوبلر راس

ی روانشناس سوییسی-آمریکایی به اسم الیزابت کوبلر-راس (Kübler-Ross)، براساس مشاهدات و تجربیات بالینیش در برخورد با بیماران صعب العلاج و بویژه سرطانی ها، به این نتیجه رسید که این افراد غالباً یک سری رفتارهای مشترک نسبت به چگونگی برخورد، تحمل و کناراومدن با شرایط خاص زندگیشون انجام میدن. تحقیقیقات بعدی ثابت نمود که بطور کل افرادی که اتفاقات ناگوار، حوادث جبران ناپذیر و شرایط سخت بیماری رو تجربه می کنن، پنج رفتار شاخص شامل:

  • انکار
  • خشم
  • چک و چانه زدن با خود
  • افسردگی
  • و پذیرشِ اتفاق و ضایعهٔ پیش آمده رو ازخودشون نشون میدن

امروزه به این تئوری از لحاظ اینکه همهٔ افراد ضرورتاً این رفتارارو از خودشون نشون نمیدن و یا بروز هم بدن، به این ترتیبی که مطرح شده ممکنه اتفاق نیفته؛ مورد انتقاد قرار گرفته، اما اکثر ما معمولاً همچین واکنشهایی در برابر ی اتفاق سخت و ناراحت کننده ازخودمون نشون میدیم. .

همین سلسله رفتارا، ی موضوع جذاب برای فیلمسازا، آهنگسازا و نویسنده ها بوده که هنر و روانشناسی رو باهم ترکیب کنن و آثار قابل بحثی رو ارائه بدن. نمونه اش فیلم All that jazz به کارگردانی Bob Fosse. .

ی نمونهٔ خوب دیگه، ی آهنگ با عنوان The Kübler-Ross Model از Matt Elliot خوانندهٔ انگلیسیه. شعر، نحوهٔ برخورد و حالات ی فردی رو نشون میده که یکی از دوستای عزیزش رو از دست داده و دچار افسردگی شده و رفتارای عجیب از خودش نشون میده! موسیقیِ آهنگ هم به زیبایی این فضای تاریک و پریشان رو به تصویر کشیده، مخصوصاً از دقیقهٔ ۶ به بعد!

 

 

ترجمه شعر:

اون لحظه ای که آرامش خاطرم به سراغم میاد و به درب خونه ام ضربه میزنه، 
ما تا زمانیکه صبح طلوع کنه باهم حرف میزنیم و این فرصت رو غنیمت می شمریم 
و اندوه و افسوس برای افرادیه که تو رو از خودشون دور می کنن، 
اونا نمی دونن که چقد من تحسینت می کنم و دوست دارم


چهره ات زرد و رنگ پریده شده؛ 
این باید برات اذیت کننده باشه که به اون روش خودت میخوای پیش بری
نفس نفسایی که میزدی، آخرین تلاشات برات زنده موندن؛ 
از دردی که الان دارم میکشم بیشتر بهم ضربه میزنه و قابل توصیفم نیست
اما توی چشمات ی چیزی هس که میخوای بگی؛ من مجبورم بمونم تا زمانی که ...
 
روزمو با گریه و اشک شروع می کنم، همیشه ی جا تنها نشستم
همه اینا بخاطر ی دلیلی هس یا نه؟
بذار بدونم
دوست از دست رفتۀ من، من دوباره ناامیدت کردم، دوباره!

دوتا ضربه بزن اگه جوابت مثبته و ی ضربه اگه میخوای مخالفت کنی
آیا همه اینا بخاطر ی علتی پیش اومده یا نه ؟ خواهش میکنم بذار بدونم
من هرکاری حاضرم انجام بدم، تا تنها دوباره صداتو بشنوم

هیچکس نمیدونه چه اتفاقی میفته وقتی که مردی، و همین باعث میشه که عزیزانت برات گریه کنن، 
هیچکس نمیدونه که تو الان تو بهشتی یا اینکه دیگه با مرگت، به نابودی رسیدی!
یا اینکه دوباره قراره برگردی!

اگرم کسی ادعا کنه که من چیزی میدونم از اتفاقات بعد از مرگ، همش دروغه
تو فقط میتونی اون چیزی رو که با چشمات دیدی قضاوت کنی و باور داشته باشی
نمیتونی در حالتی که اندوهگین و سراسر گریه ای حرفی بزنی و انتظار داشته باشی همین چیزارو بقیه هم متوجه بشن!

و درنهایت، به مرحله ای میرسی که درد و غم، برات لذت بخش میشه!
و باهات ی بازی خیالی راه میندازه! 
اما بعضی وقتا تو دل تاریکی شب، ی صدایی میشنوم که اسممو داره ی نفر میگه 
شاید از ی سرزمین دیگه باشه
یا شایدم معنیش اینه که دیوونه شدم!

دانلود آهنگ

نظرات  (۲)

من مستقیم از شماره ۲ شروع میشم 😂

پاسخ:
به به، ورود مجدد رو به وبلاگت تبریک میگم! :))
پس پسوردت یادت مونده بود 😀
به امید فعالیت بیشترت 😉🤘

مرسی مرسی منم این برگشت و به خودم تبریک میگم

معلوم شد اونقدرا هم تو خلق پسورد خلاق نبودم :))

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی